17 Mart 2012 Cumartesi

kişi sevdiği ile beraber olacaktır...

Kişi sevdiğiyle beraber olacaktır /اَلْمَرْ ءُ مَعَ مَنْ اَ حَبّ

Hasan-ı Basri hazretlerine bir zat gelip (Benim bir kızım var gece gündüz ağlamaktan gözleri kör oldu.
Çaresi yok mu?) diye yalvarıp ağladı. Hasan-ı Basri hazretleri üzüldü kalkıp eve geldiler. Kıza niye ağladığını sordu.

Kız dedi ki:Efendim ben Rabbime aşığım. Ona aşkımdan ağlıyorum. Dilimden ve halimden anlayan yok. Siz olmasaydınız bunu yine söylemezdim. Kör olan gözlerim için de üzülecek bir durum yok. Eğer bu gözler yarın ahirette Allahü teâlâyı görebilecekse Ona binlerce göz feda olsun hiç kıymeti yok.

Eğer ahirette bu gözler yüce Rabbimi görmeye layık değilse ben onları niye göz diye taşıyayım? Ahirette de kör olacaklarsadünyada iken de kör olup gitsinler.)

Hasan-ı Basri hazretleri (Aynen devam evladım hiç üzülme Peygamber efendimiz “Kişi sevdiğiyle beraber olacaktır” müjdesini verdi) dedi. Ayrılırken (Biz buraya nasihatçi ve hekim olarak geldik şifa telkin edecektik. Halbuki nasihatçi ve hekimi bulmuş olarak gidiyoruz) dedi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder