26 Mart 2012 Pazartesi

Ebu Bekir Sıddık şöyle buyurur:

Ebû Bekir Sıddık (r.a) şöyle buyurur:

Ben Rasulullah'ın (s.a.v) yanında iken O'na şu âyet-i kerîme nâzil oldu:

"Kim bir kötülük yaparsa cezasını görür ve Allah'tan başka ne bir dost ne de bir yardımcı bulabilir." (Nisâ, 123)

...
Peygamber Efendimiz (s.a.v):

- "Ey Ebû Bekir! Bana indirilen bir ayeti sana okutayım mı?" buyurdu. Ben:

- "Tabi ki yâ Rasulallah!" dedim.

Bana bu ayeti okuttu. Sanki belimin kırılıp ayrıldığını hissettim ve öylece kasılıp kaldım. Peygamber (s.a.v):

- "Neyin var, ne oldu ey Ebû Bekir?" diye sordu.

- "Anam babam Sana fedâ olsun yâ Rasulallah! Hangimiz kötülük işlemez ki? Şimdi biz işlediklerimiz yüzünden muhakkak cezalandırılacak mıyız?" diye üzüntümü ifade ettim.

Rasulullah (s.a.v) şu izahta bulundu:

- "Ebû Bekir! Sen ve müminler, hatalarınız sebebiyle dünyada (bazı sıkıntı ve meşakkatlere uğratılarak) cezalandırılırsınız. Öyle ki sonunda Allah'a günahsız olarak kavuşursunuz. Diğerlerine gelince onların yaptıkları biriktirilir ve cezaları kıyamet günü verilir."

(Tirmizî, Tefsîr, 4/3039)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder