15 Şubat 2012 Çarşamba

insanı insan yapan imanıma bismillah.

İnsanı İnsan Yapan İmanıma Bismillah… Beni Asırlara Muhtar Yapan Davama Bismillah… Ölümsüzlüğümün İlahi Fermanı, Ruhumun Gıdası Vahiyden, Nur Dağının Eteklerinden Süzülen Gözyaşımdan Sor Beni… Sevrin Yamaçlarındaki Taşlara Dökülen Terimden Sor Beni… Kabenin Azametinin Önünde Edebinden Boyunu Uzatamamış Revaklardan Sor Beni… Hicaz Demiryolunun Medine İstasyonundaki Raylarına Sarılmış Keçelerinden Sor Beni… Mahzun Ayasofyanın Üç Tekbirli Mihrabından Sor Beni… Sakaryanın Sırtına Vurulmuş Mühründen Sor Beni… Asırlarca Kimsenin Göremediği Ninemin Al Yazma Altındaki Telinden Sor Beni… Ben Doğmadan Semerkantta, Buharada Duam Yapılmış, Dedem Korkut Elindeki Kopuzdan Hoca Ahmet Yesevi Dilinden Türküm Yazılmış… Bakma Şimdi Camilerimin Boş Kaldığına, Fıratın Suyunda Abdestimi Alır, Namazımı Tuna Kıyılarında Kılardım. Her Girdiğim Şehri Yanık Sesimle Süsler, Her Aştığım Dağın Zirvelerinde Habeşli Bilal Olur Çınlatırdım Gökleri… Kah Çelebi Hasan Olup Kanatlanırdım Göklere… Kah Hacıbayram Olup Secdelerde Yükselirdim Miraca… Efendi Olmak İçin Değil… İki Cihan Efendisine Bende Olmak İçin Tükettiğim Ömrümden Sor Beni… Sor Ki Kazancım Rıza Olsun… Tahtlar Taçlar Değil… Maide Suresinin 54. Ayetinden Sor Beni… Sor Ki Abdulkerim Satuk Buğra Han’ın Ruhu Dinlensin… Asırlara Sığmayan Yorgunluğumu Dede Efendinin Gülnihalinde, Itrinin Tekbirinde Dindirdim Asırlarca… İmam Buhari Işık Oldu Yürüdüm. Susadıkça Yunusun Mısralarını İçtim. Acıkınca Mevlananın Aşk Sofrasına Oturdum. Kah Kal’a Oldum Savundum Adaleti… Kah Türbe Oldum Ölümü Öldürüp Yeşerttim Ümitleri… Düşmanımın Bile Çekinmeden Oturduğu Sofralarıma Sor Beni… Yüreğimde Pişen Tarhanaya, Ayran Aşına Sor Beni… Arkadan Vuranlara Bile, Misafirse Dokunulmaz Diyen Töreme Sor Beni… Kardeşlerime Nasıl Ağabey Olduğumu, Yaban El Değmesin Diye Medine Müdafaasında Canımı Nasıl Verdiğimi Bilen Çöllere Sor Beni… Dahası Kardeşi Kardeşe Düşürten İngiliz Lavrensden Sor Beni… Hürriyet Mi Dedin? Asırlardır Şehirlerimde Hürce Yaşayan Kiliselerden, Havralardan Sor Beni… Her Renk Rengim, Her Dil Dilim Olmuş… Irkçılığın Giremediği Yüreğim Ben… Alınıp Gücenmesinler Diye Her Irk Irkım Olmuş… Kim Olduğumu Merak Ediyorsan Kafkas Kartalı Şeyh Şamilden, Kudüs Fatihi Selahaddin Eyyübiden Sor Beni… Barış İçin Deyip Savaşlarda Çoluk Çocuk Kadın İhtiyar Demeden Öldürenler Anlayamazlar Beni… Var Git Çanakkaleden… Anzak Askerden Sor Beni… Beni Terörist, Potansiyel Suçlu Diye Yoketmek İsteyenler Bilmez… Onlar Zevk İçin Öldürürler.. Bense Diriltmekten Zevk Alırım… Onların En Haklı Savaşları Bile Ölmemek İçin Öldürmektir.. Bense Savaşlarda Öldürmemek İçin Ölürüm… Şehitlerimi Ağırlayan Topraktan Sor Beni… Her Adımda Barış İçin Yaşayan İnancımdaki Selam’a Sor Beni… Kadını Bir Meta Gibi Kullanan Feministlere Değil Evlerimizin Hakanı Ayşelere Sor Beni… Kendi Hakkından Başka Hak Tanımayan Özgürlükçülere Değil, Yaradılanı Severiz Yaradandan Ötürü Diyen Yunuslara Sor Beni… Beni Sarhoş Edip Mağlup Edeceğini Sananlara Değil.. Gece Yarılarında Yüreğindeki Tevbeleriyle Af Güneşini Bekleyen Meyhanelerdeki Bişr-İ Hafilere Sor Beni… Gençliğimi Elimden Almaya Kalkışanlara Değil.. Nefsini Rabbine Adamış Nazenin Genç Hafızlara Sor Beni… İlmi Bir Sulta Yapanlara Değil.. İlmi, İrfan Yapacak Hür Düşünceli Gençlere Sor Beni… Artık Uyuyorlar Diye Sevinen Düşmanlarıma Değil.. Seherlerde Uyanık Zakirlere Sor Beni… Beni Taklidi İmanın Tehlikelerine Atanlara Değil.. Tahkiki İman İçin Çırpınanlara Sor Beni… Mağlubiyetimi Zafer Sayanlara Değil.. Uhud’a Sor Beni… Uhud’da Hala Yaşayan Hamza’ya.. Mus’ab’a Sor Beni… Beni Daha Da Merak Ediyorsan, Sevgilinin “İnanıyorsanız En Güçlü Sizsiniz” Fermanına Sor Beni… Beni “Hadi Canım Sende, Geçti O Günler” Diyenlere Değil, Zor Da Olsa Nasıl Kalktığımı, Düştüğüm Yerlerden Sor Beni… Sor Beni… Öldüm Zannedip Keyflenenler Bilsin Ki; Vakit Saat Gelince, Terörist Değil Amma Bir Fatih Çıkar Genç Mi Genç… Beni De Kurtarır Senide…
 Haşim Akten

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder