5 Aralık 2012 Çarşamba

iş kalmadı






İŞ KALMADI...
Artık iş kalmadı yarenler bizde
Tökezliyor olduk yazıda, düzde
Şairdik, hatiptik, yazardık sözde.

Ekmeği yemeğe ağızda diş yok
Dedik ya efendim bizlerde iş yok.

Sağ yanım titriyor, sol yanım tutmaz
Nabzım tekler durur muntazam atmaz
Ayağım bir türlü ileri gitmez.

Ağzım her an kuru gözümde yaş yok
Artık bundan böyle bizlerde iş yok.

Bir secdeye varsam başım dolanır
Ne yesem ne içsem midem bulanır
Bütün dertler birbirine ulanır.

Yuvamız bomboş uçacak kuş yok
Hayra yorulacak hayal yok düş yok.

Yakını uzağı seçemez oldum
Bir ufak hendeği geçemez oldum
Bir bardak soğuk su içemez oldum.

Tatlılarda bile lezzet yok tad yok
Benim bu halime takacak ad yok.

İki adım atsam durmaz düşerim
Eski hallerime şimdi şaşarım
Allah'ım ben böyle nasıl yaşarım.

Kendimi kollayacak gövdede baş yok.
Bağrıma basacak evlat yok eş yok.

Yaşıtlarım birer birer ölüyor
Yeşil yaprak kara toprak oluyor
Azrail başımda soluyor.

Üstüme dikmeye ağaç yok taş yok
Arkamdan vermeye yemek yok aş yok...

  Osman Yüksel Serdengeçti

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder