16 Şubat 2013 Cumartesi

sır benim...


SIR BENİM...
Can özüme baht okları atılır;
Aşk derdiyle güle dönmüş nâr benim! ..
Söz gevherim, diyâr diyâr satılır;
İnci, mercan, elmas, yakût, dür benim! ..
Sel misâli coştum, taştım, duruldum;
Kırk menzilde kör nefsimle soruldum! ..
Çilem doldu aşk elinden vuruldum;
Dört kapıda yanıp tüten kor benim! ..
Çektim zaman perdesini edeple;
Her ibreti, hikmet bildim sebeple! ..
Takvâ gülüm s...eçilir mi neseple? ..
Yazan yazmış hayır benim, şer benim! ..
Mâ’rifette bir can eler eleğim;
Kara kışta gonca tutar yüreğim! ..
Kaç kez doldu bu aşk denen peteğim? ..
Ayet ayet bu okunan nûr benim! ..
Gam bulutum, rahmet olur dökülür;
Can evimden benlik taşım sökülür! ..
Vuslât diye can bedenden çekilir;
Nefis bende kolay benim, zor benim! ..
Sevgi bende, sevda bende, aşk bende;
Bir can için ten öğüten çark bende! ..
Var içinde bir ilâhî fark bende;
Tâ Elest’ten çözülmeyen sır benim! ..
(Dr.R.Araz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder