7 Mayıs 2015 Perşembe

sır benim...



Can özüme baht okları atılır; 
Aşk derdiyle güle dönmüş nâr benim! .. 
Söz gevherim, diyâr diyâr satılır; 
İnci, mercan, elmas, yakût, dür benim! ..
Sel misâli coştum, taştım, duruldum; 
Kırk menzilde kör nefsimle soruldum! .. 
Çilem doldu aşk elinden vuruldum; 
Dört kapıda yanıp tüten kor benim! ..
Çektim zaman perdesini edeple; 
Her ibreti, hikmet bildim sebeple! .. 
Takvâ gülüm seçilir mi neseple? .. 
Yazan yazmış hayır benim, şer benim! ..
Mâ’rifette bir can eler eleğim; 
Kara kışta gonca tutar yüreğim! .. 
Kaç kez doldu bu aşk denen peteğim? .. 
Ayet ayet bu okunan nûr benim! ..
Gam bulutum, rahmet olur dökülür; 
Can evimden benlik taşım sökülür! .. 
Vuslât diye can bedenden çekilir; 
Nefis bende kolay benim, zor benim! ..
Sevgi bende, sevda bende, aşk bende; 
Bir can için ten öğüten çark bende! .. 
Var içinde bir ilâhî fark bende; 
Tâ Elest’ten çözülmeyen sır benim! ..
Rıfat Araz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder